93 249 22 24 | 693 10 12 88

info@noes.net

Avda. Rabassaires, 28 1 Planta

Mollet del Vallès 08100, Barcelona

Dilluns - Divendres 9:00 | 18:00

10 consells per a posar en marxa el cotxe després del confinament
La Teva Assegurança

La Teva Assegurança

10 Consell per posar en marxa el teu cotxe després de l’confinament

El retorn a l'activitat suposa, en molts casos, tornar a usar el cotxe després de moltes setmanes de tancament.

El cotxe de la majoria d’espanyols ha viscut també el seu particular confinament. L’obligació de romandre a casa durant moltes setmanes ha comportat que el nostre vehicle romangués immòbil en el seu lloc d’aparcament durant aquest període. Ara que arriba lentament el final del confinament arriba també el moment de tornar a utilitzar el cotxe. Abans de fer-ho, resulta útil seguir uns consells per a cerciorar-se del correcte funcionament del cotxe.

El Centre d’Estudis Ponle Freno-Axa de Seguretat Viària ha realitzat un decàleg de coses que cal tenir en compte abans de tornar a usar el cotxe de nou després de l’aturada a causa de la pandèmia. Revisar la bateria, el motor o els pneumàtics són algunes de les revisions que hem de realitzar abans d’agafar el cotxe.

  1. Abans d’arrencar l’automòbil hem d’obrir el capó i observar que no hi hagi fugides de líquids com a refrigerant, oli o combustible. Si els nivells són baixos, hem d’emplenar els compartiments.

  2. La bateria corre el perill d’haver-se descarregat a causa de la inactivitat. Abans d’activar el contacte per a arrencar el cotxe, hem d’apagar tots els serveis (llums, ventilador, equips de so, llums interiors, etc.) i accionar la posada en marxa amb l’embragatge trepitjat a fons perquè el motor d’arrencada no hagi d’arrossegar els engranatges del canvi (si el vehicle té canvi manual).

  3. Amb el motor ja en marxa, és aconsellable baixar del cotxe i tornar a revisar el cofre de motor per a buscar possibles fugides de líquids després de l’activació. En automòbils antics i amb motors de gasolina, els conductes de combustible de goma se solen esquerdar i és possible que apareguin fugides que podrien causar un incendi.

  4. Abans d’iniciar la marxa, és bo deixar que el motor i el canvi prenguin una mica de temperatura, i que l’oli circuli per tot el circuit. Per a això mantenim el cotxe al ralentí un parell de minuts i en punt mort perquè també l’oli del canvi circuli.

  5. Durant aquests dos minuts és beneficiós accionar el pedal de fre i el de l’embragatge perquè tots dos sistemes hidràulics s’activin. És possible que les juntes de goma s’hagin ressecat i podrien no ser prou estanques. Igualment, si la distància a la vorada ho permet, hem de girar la direcció lentament de topall de gom a gom perquè el líquid circuli en el circuit hidràulic de la servodirecció.

  6. Un altre tràmit important és comprovar que les llums, incloses les de fre, funcionen correctament i que no s’ha fos cap bombeta.

  7. Fem neteja de cristalls i miralls per a garantir la visibilitat.

  8. Una vegada en marxa, ens dirigim a la gasolinera per a fer gasolina, per a reposar la pressió dels pneumàtics i, si podem, fer una rentada.

  9. Cal posar en marxa l’aire condicionat perquè el gas circuli pel circuit i es mantingui operatiu.

  10. Finalment, el primer recorregut després d’un llarg període d’inactivitat hauria de ser llarg. És aconsellable circular durant almenys 45 minuts.

Comparteix aquest post

La Teva Assegurança

La Teva Assegurança

PER CATEGORIES