

La Teva Assegurança
Les 10 claus de la transformació digital
- , Notícies
El món ha experimentat en els últims vint anys una transformació sense precedents. I aquest canvi ha afectat a pràcticament tots els aspectes de la nostra vida. El factor essencial del canvi ha estat el gran desenvolupament de la tecnologia que ha propiciat una nova manera de consumir i una nova manera d’estar en contacte amb el client.
Aquest accelerat procés de canvi en la vida dels ciutadans obliga les empreses a realitzar la transformació digital de totes les seves activitats: comunicació interna, logística, sistemes de processos, fluxos de treball, producció, publicitat, vies de contacte amb els clients i molts altres. Aquest canvi d’orientació va més enllà de l’aplicació de les noves tecnologies de la informació, ja que es tracta d’un canvi en la manera de comprendre l’essència del negoci en aquests temps. Per a saber si anem pel bon camí i en quin punt de la transformació ens trobem, és convenient donar un cop d’ull als següents factors clau.
- Canviar els costums del dia a dia. El repte consisteix a aconseguir l’adaptació total a l’entorn digital i per a aconseguir-lo fa falta un canvi de mentalitat en tota l’organització. Cal implementar nous fluxos de treball i establir noves rutines diàries.
- Analitzar la situació actual i la futura. És imprescindible saber en què fase digital es troba la nostra empresa. Cal fer una anàlisi detallada i comparar la fotografia del moment actual amb la qual ens mostra com volem que sigui l’empresa en el futur. Això ens ajudarà a realitzar la transició.
- Fomentar la innovació. Cal portar la innovació a tots els racons de l’empresa i fer comprendre a tota la plantilla que innovar no significa necessàriament usar la tecnologia. Es pot ser innovador amb simples gestos que millorin la gestió interna.
- Incentivar la formació. Per a aconseguir una transformació digital amb èxit cal aconseguir que les persones que treballen en l’organització estiguin convençudes. Proporcionar formació al personal ajudarà a entendre el procés i crearà el desig de realitzar-lo.
- Optimitzar la comunicació amb els clients. La tecnologia permet un canvi de paradigma en la manera de relacionar-nos amb els nostres clients. Ara és possible tenir una relació més personal, 1 a 1 i cal aprofitar-ho.
- Bona gestió de les xarxes socials. Són una eina imprescindible, però han de ser utilitzades de manera correcta, amb molta sensibilitat perquè et poden donar molt, però et poden enfonsar. A més d’ajudar-te en la relació amb els clients, també serveixen per a saber més de com es comporten els consumidors i de com evoluciona el mercat.
- Millorar experiència del client: exigeix immediatesa. Cal posar tots els recursos tecnològics en la tasca de descobrir fins l’últim detall de com es comporten els clients. Els hàbits de consum han canviat i ara el telèfon mòbil s’usa per a tot i està sempre en el centre de les activitats. La transformació digital pansa per comprendre com actua el client i per respondre immediatament a les seves demandes.
- Implementació del Big Data. Ara tenim milions de dades sobretot el que ens envolta: clients, mercat, hàbits de consum, tendències… I també tenim la capacitat d’analitzar-los i obtenir conclusions molt importants. Emmagatzemar les dades i saber manejar-los proporciona oportunitats econòmiques per a l’empresa.
- Voler és poder. Per a emprendre la transformació digital és essencial tenir el desig de fer-lo. No podrem culminar aquest canvi si ho fem tímidament, amb dubtes. Per sort, cada vegada hi ha més empreses que volen fer aquest canvi. Una recent enquesta assenyala que més de la meitat de les empreses europees inclou la transformació digital com un objectiu estratègic.
- Lideratge convençut. És imprescindible que l’staff directiu estigui convençut de dur a terme aquesta tasca i que ho demostri diàriament sense titubejos.
Comparteix aquest post
