93 249 22 24 | 693 10 12 88

info@noes.net

Avda. Rabassaires, 28 1 Planta

Mollet del Vallès 08100, Barcelona

Dilluns - Divendres 9:00 | 18:00

Nous-productes-asseguradors-davant-la-crisi
La Teva Assegurança

La Teva Assegurança

Nous productes asseguradors -Assegurança de viatge- davant la crisi

La pandèmia global accelera els primers llançaments d'assegurances de viatge anti-Covid, una mostra de la capacitat de reacció del sector davant dels canvis

El sector assegurador està molt atent a l’evolució de la pandèmia mundial i ha demostrat que reacciona amb rapidesa als nous reptes que es presenten. L’últim gran repte és el de respondre adequadament a la nova realitat que viu el món des de l’aparició del coronavirus, que ha agafat amb el pas canviat a la major part dels segments econòmics.

Però en el món de l’assegurança s’està treballant per a obtenir solucions eficaces que ajudin a mitigar els efectes del virus. La gent continua viatjant, malgrat les recomanacions sanitàries de les autoritats, i ara la majoria ho fa havent contractat una pòlissa de viatge d’un ram per al qual es preveu un gran futur gràcies a l’impuls de la Covid-19.

Juan Carlos Guzmán, director general d’Europ Assistance España, opina que la pandèmia ha suposat

“La millor campanya de màrqueting per a l’assegurança de viatge”

ja que en els mesos futurs augmentarà la necessitat de cobertura per part dels viatgers, sobretot en sortides internacionals. Guzmán coincideix en la seva anàlisi amb

Ana Dueñas, directora general d’ERGO Assegurances de Viatge, per a qui el percentatge de contractació d’aquestes pòlisses podria arribar a duplicar-se en els pròxims mesos.

El director comercial d’ARAG España, Juan Carlos Muñoz, explica que hi ha hagut durant el confinament una caiguda de la facturació de pòlisses de viatges pròxima al 90%, durant uns mesos en què

“no sols s’ha parat la nova producció, sinó que s’ha procedit a la devolució de les primes contractades durant el primer trimestre per la cancel·lació de viatges”

.

Per exemple, Europ Assistance España ha rebut més de 42.000 sol·licituds de cancel·lació de viatges,

“alguna cosa que és absolutament improbable i impossible de predir i que hauria de ser considerat risc extraordinari”

segons afirma Juan Carlos Guzmán.

El creixement de les reclamacions i devolucions exigeix un esforç per part del sector. Millor servei, més rapidesa en l’atenció al client i la millora de la comunicació de cobertures i serveis són algunes de les peticions dels corredors d’assegurances a les companyies. Martín Navazpresident de l’Associació Espanyola de Corredories d’Assegurances (ADECOSE) insisteix que el sector hauria de ser més transparent “no sols per part dels corredors sinó per les companyies aèries, agències de viatges i tots els actors involucrats en el sector turístic”.

Actualment, les companyies preparen productes nous per a aquesta nova situació i adeqüen els que ja tenen en el mercat. Per exemple, AXA assenyala que “les pòlisses de viatge AXA Partners estan dissenyades per a protegir als nostres clients enfront de l’inesperat, per això, la companyia ha atès des d’un principi i continuarà atenent tots els assegurats que necessitin assistència mèdica, repatriació o retorn anticipat, entre altres, derivats de malalties o problemes de salut no preexistents esdevinguts durant el seu viatge a l’estranger, inclòs la Covid-19”.

Una de les primeres companyies internacionals a llançar un producte adequat a la nova realitat ha estat la britànica Battleface que ha anunciat un nou producte pensat per a combatre els efectes de la COVID-19. Aquesta nova pòlissa brindarà als viatgers la tranquil·litat que han estat buscant per a desplaçar-se tenint una cobertura adequada que inclou aquells països més colpejats pel virus. Aquesta pòlissa està reservada als menors de cinquanta-nou anys i garanteix atenció mèdica en cas de contagi. No obstant això, no inclou cobertura de cancel·lacions de viatges, reducció de vacances o tancaments patronals.

La pòlissa creada per Battleface té un punt fonamental i és el de garantir la cobertura fins i tot quan es viatja a països que són considerades destinacions perilloses pel ministeri d’Exteriors del Regne Unit. La llista de països desaconsellats per les autoritats britàniques és llarga.

Sasha Gainullin, CEO de Battleface, indica que malgrat que el Govern desaconselli el viatge la seva companyia “elimina aquesta incertesa i brinda als viatgers la confiança que han estat buscant per a viatjar”. Battleface, amb seu en West Malling, Anglaterra, ofereix beneficis i serveis d’assegurança mèdica de viatge als viatgers que per turisme o treball han de desplaçar-se internacionalment, fins i tot als llocs més perillosos del món. Battleface cobreix llocs perillosos, tractament mèdic d’emergència, evacuació i accidents, i viatges d’aventura a llocs aïllats amb assistència in situ les 24 hores. La tendència és clara. Staysure, una altra companyia britànica, ha inclòs la Covid-19 dins de les causes cobertes en les seves pòlisses de viatge sense cost addicional.

Una altra iniciativa similar és la que promou Coverontripinsurtech orientada al benestar dels viatgers, que ha llançat l’assegurança d’anul·lació Anti-Covid-19 amb el qual els clients podran anul·lar el seu viatge si es contagien amb el coronavirus i rebre el reemborsament de les despeses ocasionades. Aquesta assegurança d’anul·lació cobreix 40 causes de cancel·lació, entre les quals es troben, a més de la Covid-19, una malaltia greu, un accident greu o la defunció de l’assegurat o d’un familiar de tercer grau.

Queda clar que es tracta d’una tendència generalitzada i cada dia que passa hi ha més companyies asseguradores que generen nous productes per a cobrir els riscos que comporta la Covid-19 i que poden afectar els viatges contractats.

Comparteix aquest post

La Teva Assegurança

La Teva Assegurança

PER CATEGORIES