93 249 22 24 | 693 10 12 88

info@noes.net

Avda. Rabassaires, 28 1 Planta

Mollet del Vallès 08100, Barcelona

Dilluns - Divendres 9:00 | 18:00

Com-reclamar-la-perdua-retard-o-danys-en-el-teu-equipatge
La Teva Assegurança

La Teva Assegurança

Reclamar la pèrdua, retard o danys en el teu equipatge?. Assegurança de Viatge, la teva protecció

Alícia Delgado, advocada d'ARAG, ens explica els passos que hem de seguir si tenim problemes amb les nostres maletes i aprofitar la nostra assegurança de viatge.

No hi ha res més empipador que, després d’un llarg viatge amb avió, la nostra maleta no aparegui en la cinta transportadora o surti danyada. Com hem d’actuar en aquests casos? Podem demanar que ens indemnitzin?

Sí, tenim dret al fet que ens indemnitzin utilitzant la nostra assegurança de viatge

En cas de perduda, retard o danys a l’equipatge, els passatgers poden reclamar a les aerolínies una indemnització. Segons el Reglament Europeu sobre responsabilitat de les Companyies aèries en cas d’accident CE 2027/1997, el passatger té dret a una indemnització màxima de 1.131 euros en cas de danys, pèrdua o avaria o retard en cas de lliurament de l’equipatge.

  • En cas de pèrdua d’equipatge…
    En el cas de pèrdua d’equipatge, la indemnització ja inclou els danys morals, sense que pugui instar-se una compensació suplementària pels danys morals que suposi la pèrdua o deterioració de l’equipatge.
  • En cas de danys en les maletes….
    Si es tractés de retard o danys en l’equipatge, la indemnització ha de modular-se en funció del mal real sofert.
  • En cas de retard…
    Per al cas de retard, el perjudici es calcula en virtut dels béns que hagués necessitat comprar el passatger durant l’espera. Amb tot això caldrà analitzar cas per cas, existint la possibilitat d’indemnitzar en quantitat superior si el passatger va informar el transportista de valor especial de l’equipatge, analitzant si l’acció o omissió d’un agent de l’aerolínia és la causa del resultat final de pèrdua o deterioració.

Tràmits per reclamar

El passatger aeri ha d’emplenar el comunicat de protesta (PRI o Part d’Irregularitat d’Equipatge). Una vegada verificades les seves maletes i pertinences, si el passatger detecta qualsevol anomalia, haurà de sol·licitar en el taulell de la companyia aèria que efectua el vol el corresponent imprès de queixa, on manifesti els danys o la falta de lliurament de l’equipatge. En cas contrari, es presumeix que ho ha rebut correctament.

És important saber que, passats vint-i-un dies sense que aparegui l’equipatge facturat, es considera pèrdua.

En cas que l’equipatge sigui lliurat en mal estat, s’ha de denunciar no trigant més de set dies.

És molt important que es consultin les condicions particulars del bitllet aeri abans del viatge. Es pot preguntar a la companyia aèria sobre la possibilitat de realitzar una declaració especial de valor de les mercaderies incloses dins de l’equipatge facturat i dels límits econòmics que marqui companyia aèria en cas de pèrdua o retard de lliurament de l’equipatge. També es pot contractar una assegurança de viatge per a cobrir aquestes contingències.

Comparteix aquest post

La Teva Assegurança

La Teva Assegurança

PER CATEGORIES