

La Teva Assegurança
El virus infecta també els cotxes. Assegurances de Cotxe
La pandèmia provocada pel coronavirus ha afectat principalment el ram d’assegurances de salut i vida, però ha tingut efectes en tots els altres d’una forma també notable. Un d’ells és el ram d’autos que, malgrat no tenir relació directa amb la malaltia, ha sofert també les seves conseqüències. La contractació d’aquesta mena d’assegurances s’ha alentit i les companyies han d’aprofitar per a explorar nous productes que siguin més atractius i més eficaços.
El nombre de vehicles venuts ha disminuït, lògicament, a causa de la pandèmia. El confinament va provocar que l’activitat comercial fos gairebé nul·la en el sector motor i una vegada acabada la situació d’emergència la crisi econòmica ha fet disminuir el nombre habitual de cotxes venuts. Això representa també una reducció del nombre de pòlisses d’assegurances contractades.
Davant aquest panorama, les companyies estan aprofitant per a reforçar les tasques d’innovació en cerca d’una transformació necessària. En el cas del ram d’autos, sembla que la tendència implica anar introduint el model de pagament per ús. Aquest sistema hauria estat molt útil, per exemple, durant el confinament, ja que la disminució fins a gairebé el nivell 0 de l’ús del cotxe implica també una disminució important del risc. I això és bo per a la companyia i per a l’assegurat, que pot veure com baixa el preu de la pòlissa durant aquest període.
Aquest model de pagament per ús té en compte molts factors: nombre de quilòmetres recorreguts, dia i hora de l’ús del cotxe, tipus de carreteres per les quals se circula, etc. Disposar de totes aquestes dades permet calcular el risc amb major exactitud i, per tant, optimitzar el cost de la pòlissa en benefici tant del client com en el de la companyia asseguradora. Aquest coneixement del client, en definitiva, permet tenir una gamma més àmplia de cobertures i de primes i aconseguir que el client disposi d’un veritable vestit a mida.
A més, durant la pandèmia, les asseguradores han donat mostres de flexibilitat presentant propostes als seus clients per a facilitar el pagament, bé amb una oferta de fraccionament del mateix o contemplant una possible reducció de cobertures (per exemple, passant de tot risc a tercers) que impliqui una reducció del cost de la pòlissa.
Comparteix aquest post
