93 249 22 24 | 693 10 12 88

info@noes.net

Avda. Rabassaires, 28 1 Planta

Mollet del Vallès 08100, Barcelona

Dilluns - Divendres 9:00 | 18:00

La bici guanya terreny
La Teva Assegurança

La Teva Assegurança

La bici guanya terreny

No és obligatori tenir contractat una assegurança per a la bici, però és recomanable cobrir els riscos d'accident i robatori.

“És preferible anar al treball caminant o amb bicicleta”. Aquesta frase pronunciada fa uns dies pel ministre de Sanitat, Salvador Illa, pot ser profètica. A mesura que el confinament va acabant de manera gradual, els espanyols tornen a poc a poc al treball i es pregunten quin mitjà de transport és l’adequat per a desplaçar-se en aquests moments en què la pandèmia encara és una amenaça molt present. La majoria dels ciutadans prefereix evitar el transport públic perquè es produeixen aglomeracions que fan augmentar el risc de contagi del virus. 

El cotxe propi i la bicicleta són les dues alternatives més populars en aquests moments. En el cas d’aquest vehicle de dues rodes potser es tracta de l’empenta definitiva per a fer massiu el seu ús, que actualment ja és bastant gran. Segons el Baròmetre de la Bicicleta a Espanya, elaborat per la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta i la Direcció General de Trànsit (DGT), ja són més de 19 milions d’espanyols els que utilitzen ja la bicicleta regularment. En els últims vuit anys, el nombre d’usuaris ha experimentat un creixement de 3,5 milions de persones. La creació de més quilòmetres de carrils bici en les principals ciutats espanyoles ha estat l’element clau per a aquest mitjà de transport que no contamina i és beneficiós per a la salut.

Per desgràcia, també hi ha contrapartides negatives. En les grans ciutats és perillós circular muntat en una bicicleta i es produeixen molts accidents. Segons el citat baròmetre, el 14,3% dels ciclistes ha sofert un accident en els últims cinc anys. Les principals causes d’accidents són les rotondes i no respectar la distància de seguretat. 

Les causes que expliquen aquesta tendència alcista són diverses. El Centre d’Estudis Ponle Freno-AXA de Seguretat Viària va identificar els dos grans riscos que corrien els ciclistes. D’una banda, 1 de cada 5 conductors no respecta la distància de seguretat en els avançaments als ciclistes i, per un altre, el risc es multiplica en les rotondes.

Per a circular amb bicicleta no és obligatori tenir contractada una pòlissa d’assegurances perquè no es tracta d’un vehicle a motor encara que és molt recomanable tenir assegurança. El millor és demanar consell al teu mediador d’assegurances que podrà recomanar-te la millor opció i, fins i tot, comprovar si ja tenim un producte contractat, però ho desconeixem. Si tenim assegurança de llar és molt probable que les seves garanties cobreixin tant la responsabilitat civil com la defensa jurídica. Probablement, la cobertura inclou les possibles despeses o judicis derivats, encara que no disposem d’una pòlissa específica.

En cas de robatori, l’assegurança de la llar es farà càrrec de la compensació si la sostracció es produeix a la nostra casa, inclòs el pati i el jardí. De totes maneres, a través del mediador podrem accedir a les ofertes de les companyies asseguradores que ofereixen un producte específic per a cobrir els riscos d’accident o de robatori de la bicicleta.

D’altra banda, si formem part d’una federació o associació ciclista és segur que aquestes entitats tenen contractat un producte assegurador que ofereixi una cobertura als associats. De la mateixa manera, si participem en un esdeveniment esportiu o recreatiu l’organització de l’acte serà responsable d’afrontar les conseqüències en cas de tenir un accident.

Comparteix aquest post

La Teva Assegurança

La Teva Assegurança

PER CATEGORIES