
93 249 22 24 | 693 10 12 88
info@noes.net
Avda. Rabassaires, 28 1 Planta
Mollet del Vallès 08100, Barcelona
info@noes.net
Mollet del Vallès 08100, Barcelona
“És preferible anar al treball caminant o amb bicicleta”. Aquesta frase pronunciada fa uns dies pel ministre de Sanitat, Salvador Illa, pot ser profètica. A mesura que el confinament va acabant de manera gradual, els espanyols tornen a poc a poc al treball i es pregunten quin mitjà de transport és l’adequat per a desplaçar-se en aquests moments en què la pandèmia encara és una amenaça molt present. La majoria dels ciutadans prefereix evitar el transport públic perquè es produeixen aglomeracions que fan augmentar el risc de contagi del virus.
El cotxe propi i la bicicleta són les dues alternatives més populars en aquests moments. En el cas d’aquest vehicle de dues rodes potser es tracta de l’empenta definitiva per a fer massiu el seu ús, que actualment ja és bastant gran. Segons el Baròmetre de la Bicicleta a Espanya, elaborat per la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta i la Direcció General de Trànsit (DGT), ja són més de 19 milions d’espanyols els que utilitzen ja la bicicleta regularment. En els últims vuit anys, el nombre d’usuaris ha experimentat un creixement de 3,5 milions de persones. La creació de més quilòmetres de carrils bici en les principals ciutats espanyoles ha estat l’element clau per a aquest mitjà de transport que no contamina i és beneficiós per a la salut.
Per desgràcia, també hi ha contrapartides negatives. En les grans ciutats és perillós circular muntat en una bicicleta i es produeixen molts accidents. Segons el citat baròmetre, el 14,3% dels ciclistes ha sofert un accident en els últims cinc anys. Les principals causes d’accidents són les rotondes i no respectar la distància de seguretat.
Les causes que expliquen aquesta tendència alcista són diverses. El Centre d’Estudis Ponle Freno-AXA de Seguretat Viària va identificar els dos grans riscos que corrien els ciclistes. D’una banda, 1 de cada 5 conductors no respecta la distància de seguretat en els avançaments als ciclistes i, per un altre, el risc es multiplica en les rotondes.
Per a circular amb bicicleta no és obligatori tenir contractada una pòlissa d’assegurances perquè no es tracta d’un vehicle a motor encara que és molt recomanable tenir assegurança. El millor és demanar consell al teu mediador d’assegurances que podrà recomanar-te la millor opció i, fins i tot, comprovar si ja tenim un producte contractat, però ho desconeixem. Si tenim assegurança de llar és molt probable que les seves garanties cobreixin tant la responsabilitat civil com la defensa jurídica. Probablement, la cobertura inclou les possibles despeses o judicis derivats, encara que no disposem d’una pòlissa específica.
En cas de robatori, l’assegurança de la llar es farà càrrec de la compensació si la sostracció es produeix a la nostra casa, inclòs el pati i el jardí. De totes maneres, a través del mediador podrem accedir a les ofertes de les companyies asseguradores que ofereixen un producte específic per a cobrir els riscos d’accident o de robatori de la bicicleta.
D’altra banda, si formem part d’una federació o associació ciclista és segur que aquestes entitats tenen contractat un producte assegurador que ofereixi una cobertura als associats. De la mateixa manera, si participem en un esdeveniment esportiu o recreatiu l’organització de l’acte serà responsable d’afrontar les conseqüències en cas de tenir un accident.
Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitants amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques de nombre de visitants, percentatge de rebots, font de trànsit, etc.
Les cookies necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquestes cookies garanteixen les funcionalitats bàsiques i les característiques de seguretat del lloc web, de forma anònima.
Cookie | Duració | Descripció |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | Aquesta Cookie l'estableix el connector de consentiment de galetes de GDPR. Les cookies s'utilitzen per emmagatzemar el consentiment de l'usuari per a les cookies de la categoria "Necessàries". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
veure_politica_cookies | 11 months | La Cookie la configura el connector de consentiment de galetes GDPR i s'utilitza per emmagatzemar si l'usuari ha consentit o no l'ús de galetes. No emmagatzema cap dada personal. |
Les galetes de publicitat s'utilitzen per oferir als visitants anuncis i campanyes de màrqueting rellevants. Aquestes galetes fan un seguiment dels visitants als llocs web i recullen informació per oferir anuncis personalitzats.
Les galetes funcionals ajuden a realitzar determinades funcionalitats, com ara compartir el contingut del lloc web a plataformes de xarxes socials, recopilar comentaris i altres funcions de tercers.
Les galetes de rendiment s'utilitzen per entendre i analitzar els índexs clau de rendiment del lloc web que ajuden a oferir una millor experiència d'usuari per als visitants.
Altres cookies no categoritzades són aquelles que s'estan analitzant i encara no s'han classificat en una categoria.